Pagina's

donderdag 16 juli 2015

Column Stalken, het zal je maar overkomen!

Mij is het nog nooit overkomen, gestalkt worden bedoel ik. Ook weer zo'n probleem 2.0. Ik ben nog nooit hinderlijk gevolgd of voortdurend lastigvallen. En wat betreft de volgers van mijn vorige twitter account @veiligleefbaar, die kan je [net als ik zelf] toch moeilijk stalkers noemen. In een enkel geval gewoon blocken of ontvolgen, net alsof je iemand uitgumt. Een beetje dan. Stalken doe je bij een [ex]echtgenoot of een beroemdheid maar niet bij iemand die actief is op twitter! Nee stalken doe ik niet, maar zoals vanmiddag een  [belgische] volger het als volgt omschreef: "Even gluren bij de buren". En zo is het precies.



Helaas schijn ik ergens toch iemand [of meerdere mensen] op de tenen getrapt te hebben. Ja hoor, IK SCHIJN MENSEN TE STALKEN!? Met mijn ex-echtgenoot kan ik het prima vinden en verder heb ik geen persoonlijke contacten met BN'ers dus.. Maar zoals misschien in de door mij geschreven blog's en columns te lezen is ben ik nogal kritisch. En ik vind een eigen mening hebben heel belangrijk. Het maakt dingen los en daarmee bereik ik [misschien] dat lezers erover nadenken en hier wat mee kunnen. Zelf kan ik wel tegen kritiek, opbouwende dan wel te verstaan. Hier leer ik van.

Waar ik dus helemaal niet tegen kan is onrechtvaardigheid, leugens en bedrog. En ik denk, eigenlijk weet ik het zeker, dat er een paar van mijn 'oud' volgers van twitter hier last van hebben of hebben gehad. Ik probeerde mijn vorige site VeiligLeefbaar zo zuiver mogelijk te houden. Ik plaats niet iets waar ik niet achter sta. Soms kom ik er te laat achter dat een bepaald item 'onwaarheden' bevat. Als ik vooraf gevraagd heb aan de persoon of organisatie of zaken op waarheid gebaseerd zijn en het blijkt later dat het niet zo is haal ik het geplaatste weg. Ik verwijder ze nadat ik een en ander geverifieerd heb.

Ik gebruik sociale media niet om mijn battles uit te vechten, face to face is meer mijn ding. Jammer dat bij een zo'n 'situatie' een andere volger middels email werd ingeschakeld. Om mij maar iets duidelijk te maken. Werkt niet bij mij......! Zij bleef mij maar e-mails sturen waarin ze anderen zwart maakte. Heeft een beetje met niveau te maken. Let wel, ik voel mij niet beter dan een ander en kijk zeker niet op anderen neer. De praktijk leert helaas dat negeren van stalking vaak geen zin heeft. De stalker gaat er dan van uit dat u het niet erg vindt of dat u bang bent. Hoe eerder u uw grenzen aangeeft door actie te ondernemen, hoe beter. Het actief bestrijden van de stalking vraagt vaak veel tijd en energie. Uw geduld en incasseringsvermogen zullen op de proef gesteld worden. Stalkers geven niet snel toe en proberen de schuld vaak op hun slachtoffers af te schuiven. Meer lezen over tips betreffende stalken doe u hier en hier. Kijk voor meer informatie over Stalking via Gezond24 het gezondheidsportaal van de NPO

In columns ben ik nogal kritisch en duidelijk over het functioneren van "hulpverleners" en dergelijke. Maar mijn verwijzingen naar artikelen geven een goed beeld. En wat let je om te reageren op een column?. Dan zal ik altijd netjes blijven en antwoord geven.


En begrijpt u het al!? Ik geef een ander geen reden om mij te STALKEN.


Margareth Weijers
http://tips-tricks-tools.blogspot.nl/
www.veiligleefbaar.nl
http://columnsveiligleefbaar.blogspot.nl/


Brochure
07-05-2009 - Als u wordt gestalkt


Feiten en cijfers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten