Pagina's

woensdag 30 juli 2014

Column Hoe veilig is mijn wijk?

Hoe veilig is mijn wijk? Hier zie je maar weinig politie rondrijden en volgens mij gebeurt er ook niet zoveel. Maar schijn bedriegt. Regelmatig zie ik een tweet voorbij komen van de Politie waarin gevraagd werd bij het uitlaten van je hond de ogen en oren te zijn. Tijdens het laatste rondje met mijn 'partner in crime' hoor en zie ik regelmatig zaken waar een luchtje aan zit.


Ik hoor geschreeuw en zie mensen weghollen maar ik denk er niet over om de Politie te bellen. Die gasten die overlast veroorzaken zijn ook niet gek. Die kijken ook om zich heen en aangezien ik 4x per dag de hond uitlaat zou dat wel eens nare consequenties kunnen hebben voor mij als vrouw alleen.






In het artikel 'Een hashtag voor een veiligere buurt' [Bron: Twittermania] las ik het volgende: 
“24/7 buurt” – In plaats van twee paar ogen vanuit een politievoertuig honderd paar ogen van je buren. Voel jij je veiliger als in jouw straat elk kwartier een politieauto voorbijrijdt? Of bij een evenement waarbij je eerst langs een paar kordons ME moet? Ik ook niet. De eerste vraag van een kind die een agent in uniform op straat, op school of bij de voetbalclub tegenkomt is: ‘Wat is er aan de hand?’ Volwassenen willen dit ook weten, maar vragen het niet zo snel. Alhoewel, zodra de politiehelikopter overvliegt ontploft Twitter met de vraag: ‘Wat is er aan de hand?’

Nou vind ik het prettig om te participeren en hiermee de Politie te helpen om zo de buurt veiliger te krijgen maar ik stel hierin dus mijn grenzen, wel zo veilig!


Margareth Weijers
www.veiligleefbaar.nlcolumns Veiligleefbaar


Lees verder via:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten