Pagina's

donderdag 14 januari 2021

Update! Corona 'Vaccinatiegate'.....

Dat was schrikken in het voorjaar van 2020! Ik was 14 maart jarig en 15 maart om 18.00 uur ging de horeca op slot. Dit alles vanwege een uitbraak van het Coronavirus.


Alle scholen, kinderopvangcentra, cafés, restaurants en sportclubs, fitnesscentra, sauna's, seksclubs en coffeeshops in Nederland moesten dicht. Het aantal besmettingen door het virus daalde inderdaad.

Naarstig werd er gewerkt aan de ontwikkeling van een vaccin. Door Nederland werden op voorhand bij verschillende farmaceutische bedrijven vaccins besteld. 

Het Kabinet Rutte wist dan ook dat als er een vaccin goedgekeurd zou worden er gevaccineerd zou moeten gaan worden. Dat vaccineren is natuurlijk een een enorm logistiek gebeuren. 

Het kabinet houdt onder zware druk vol: er wordt niet gevaccineerd voor 8 januari, en ziekenhuispersoneel gaat niet eerst. Wel werden deze week alle vaccinatielocaties in Nederland bekend gemaakt.

‘GGD’en kregen pas begin december opdracht tot vaccineren’ lees ik vanmorgen op SKIPR.  Maar ook bij de GGD in Zwolle hebben ze de zaken nog niet op orde begrijp ik uit een gesprek wat ik gisteren had met een medewerkster van GGD HR.

Ik had eergisteren een webformulier op de site van GGD IJsselland ingevuld waarin ik aangaf te willen helpen vaccineren. Na 14 jaar ervaring als ziekenverzorgende, BIG registratie verlopen, kan ik prima injecties toedienen. Het is net als fietsen, dat verleer je niet. Even autoriseren en klaar is kees. Als vrijwilliger en onbetaald.

Dit was het antwoord via email:

Hartelijk dank voor je belangstelling voor het werken bij het projectteam Covid 19 van GGD IJsselland!

Op dit moment lopen de werving en selectie procedures voor dit projectteam via bureaus.

·         Indien je belangstelling hebt voor een medische functie (bijv bemonsteraar/vaccinatie medewerker) kun je je aanmelden bij Tempo Team. De vacatures zijn op terug te vinden op de website www.tempo-team.nl (let op: vacature voor vaccinatie staat hier nog niet op voor onze regio)

·         Indien je belangstelling hebt voor een administratieve functie of overig (bijv bron en contactonderzoek), kun je je aanmelden bij Driessen www.driessen.nl  Je kunt je op de website inschrijven en dan bij ‘gewenste functie’ aangeven dat het om GGD IJsselland gaat.

 

Succes met je sollicitatie en hopelijk tot ziens!


De boodschap werd dus niet begrepen. Ik werd uiteindelijk teruggebeld. Tja zei de medewerkster, we weten ook nog niet hoe we de vaccinaties moeten regelen... En ik noteer uw naam. 
Wat ik haar mededeelde was dit: 'Als er een watersnood is ga ik ook meteen helpen om zandzakken te vullen'. 'Niet lullen maar pellen'.

Toch maar Tempo Team gebeld, ik zou mij als vrijwilliger daar kunnen aanmelden volgens de HRM medewerkster van GGD IJsselland, maar het duurde een week voordat ik ze eindelijk aan de telefoon had. En nee hoor, alleen voor betaalde banen. Dus weer GGD IJsselland gebeld. Zij vond het heel vervelend dat  mijn aanbod om te helpen vaccineren niet gehonoreerd kan worden. Wel sta ik op een lijstje.....

Het is een participatiesamenleving. Het Kabinet Rutte moedigt dit ook aan. Het aanpakken en uitroeien van dit virus moeten we samen doen. Landen om ons heen zijn begin deze week al begonnen te vaccineren. Nee in Nederland gaat dat nog niet lukken zegt Hugo de Jonge [Volksgezondheid CDA]. Doorpakken doet dit Kabinet niet.

Slap beleid van het Kabinet Rutte tijdens deze gehele pandemie zorgt voor enorme onrust en tweedeling in Nederland. We weten niet waar we aan toe zijn. 
Er mogen honderden mensen in een Kerk vanwege de vrijheid van Godsdienst. Honderden mensen op elkaar geperst in een vliegtuig naar de zon en straks naar de sneeuw. Maar de horeca en winkels blijven gesloten tot 19 januari en geruchten gaan dat de lockdown verlengd gaat worden.

Voor vele waren het eenzame maar ook verdrietige feestdagen door alle Coronamaatregelen. 

De hoop is dan ook gevestigd op het virusvaccin waardoor wij wereldwijd aan deze pandemie kunnen ontsnappen. 

Ik heb mij ook ingeschreven op de site Extra Handen voor de Zorg maar ook daar is weinig kans dat mijn aangeboden hulp gehonoreerd gaat worden, Lees hier over via de NOS.

Voor mij is vaccineren niet weggelegd, helaas!

Laatste nieuws: 

Margareth Weijers



Geen opmerkingen:

Een reactie posten