Pagina's

woensdag 21 december 2016

Wensen voor de Kerstdagen en het nieuwe jaar!

Ik heb veel wensen voor de komende feestdagen en het nieuwe jaar, deze hebben geen betrekking op mijn privĂ©leven want ik heb alles wat ik nodig heb. Lieve familie, dochter, vrienden, een lieve man aan mijn zijde, een dak boven mijn hoofd en een leuke baan. De wensen die ik heb zijn gerelateerd aan veiligheid en leefbaarheid. 

Mijn wensen:
  • vrede 
  • tolerantie 
  • liefde
  • integriteit
  • delen
  • samenwerken
  • empathie
  • omdenken
Vrede bereik je alleen door tolerant te zijn, je inleven in de leefomstandigheden van een ander. Middels samenwerken en delen van informatie kan je preventief werken en voorkomen dat zaken escaleren. Dit behoeft een andere manier van denken namelijk omdenken, niet in hokjes of zwart/wit. Denken in termen van kansen en niet van problemen.
Alles is mogelijk met soms wat aanpassing middels overleg. "Kan niet " komt niet voor in mijn vocabulaire. Flexibel zijn wel.

Het leven kan zo eenvoudig en mooi zijn als mensen daadwerkelijk naar elkaar luisteren en communiceren, ongeacht de taal, huidskleur en godsdienst.
Zo bereik je een veilige en leefbare wereld, voor iedereen!


Mooie feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Margareth Weijers

Hoofdredacteur vl-nieuws

Geen opmerkingen:

Een reactie posten