Pagina's

woensdag 4 januari 2017

Column Er blijft altijd een sterretje schitteren..

Donkere wolken pakken zich samen boven Nederland! Wij weten uiteraard waar het in dit land fout gegaan is. We willen er met zijn allen verandering in brengen, is het niet voor onszelf dan zeker voor de zwakkere in deze samenleving. Mensen houden toch van mensen?! Gelukkig zie ik het dagelijks om mij heen gebeuren. Mensen die zich  belangeloos voor een ander inzetten of via organisaties die zorgen voor mogelijke oplossingen.




Ook ik probeer een steentje bij te dragen. Het doen van vrijwilligerswerk maakt mij in ieder geval een stuk gelukkiger [Welingelichte Kringen] en het schijnt dat je dan langer leeft. Ik probeer oplossingen aan te dragen om Nederland veiliger en meer leefbaar te maken. Hier in de wijk zie ik zoveel positieve ontwikkelingen. 

In het buurtcentrum zijn verschillende organisaties ondergebracht. Zij organiseren veel activiteiten voor buurtbewoners. Dit wordt uiteraard gedragen door vrijwilligers. Ook de Haarlemse corporaties zoals Ymere en Pré wonen zijn hierin ondergebracht. Zij werken ook aan de veiligheid en leefbaarheid voor de bewoners van de wijk. Het huidige wijkcentrum Meerwijk krijgt een nieuwe invulling. Er komen onder meer een Foodcafé, een winkel voor tweedehandskleding en een ontmoetingsplek voor vrouwen en kinderen. Pré Wonen heeft zich hiervoor hard gemaakt.

Zelf had ik, nog niet zo lang geleden, een advertentie geplaatst op BUUV , buurtmarktplaats voor en door bewoners waar vraag en aanbod elkaar vinden. Deze stichting heeft zelfs een nominatie gekregen vanwege het prima initiatief , de zogenaamde De Best Gejat Prijs [KING, Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten].

Ik ben nogal kritisch en kan ik slecht tegen onrecht. Dit komt naar voren in de columns die ik schrijf en plaats op de site maar ook op dit blog. Dit heeft mij weleens problemen opgeleverd. Aangezien ik items deel via Twitter, Facebook, LinkedIn heb ik veel 'virtuele' contacten. Sommige contacten via Social Media zijn meer geworden dan alleen maar contacten. Wat een bijzondere mensen. Net als veel mensen ben ik door diepe dalen gegaan. Tijdens slechte tijden kreeg ik steun van hen. Eigenlijk bizar.

Helaas zijn er zoveel mensen die in de problemen gekomen zijn. Veel van dat soort excessen zijn ontstaan door de huidige economische crisis. Je moet er niet aan denken dat je geen dak meer boven je hoofd hebt. Gelukkig las ik vandaag dat de daklozenopvang [Straatjurist] klaar is voor koning Winter. Maar we zijn er nog niet. De meest kwetsbare mensen worden hard aangepakt. En zeker niet alleen in de zorg [minder mensen naar arts, geldnood - Kassa Vara] maar ook gekort op uitkeringen en toeslagen. En dan de problemen met de betaalbaarheid van de sociale huurwoningen [Aedes]. We leven in een democratie maar luistert men wel naar mensen die het zwaar te verduren hebben?

Wij kunnen het verschil maken. Ons verzetten tegen de genomen maatregelen van de Overheid. Het is dan ook belangrijk om onze kennis te bundelen en te delen.

En gelukkig blijft er altijd een sterretje schitteren..in wat voor vorm dan ook!


Margareth Weijers

tips-tricks-tools.blogspot.nl
vl-nieuws.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten